AK Relaxing

Koulutettu hieroja Anitta Kerminen
   
 


Qi Gong

Qi Gong pitää sisällään harjoituksia, joissa liikkeen avulla avataan kireitä lihaksia. Harjoituksissa ei keskitytä yksittäisiin lihaksiin tai lihasryhmiin vaan laajemmin vaikuttaviin hengitysharjoituksiin, sisäelimiä hieroviin harjoituksiin sekä selkärangan liikkuvuuteen. 

Qi Gong on luonnollista: teet sitä joka päivä. Sitä voidaan kuvata sellaisin termein kuin lepääminen ja uudelleen lataaminen. Qi Gongissa oleellista on hiljentyminen. Tämä edellyttää rentoutta, joka vaatii harjoitusta. Harjoittelu on hyvä aloittaa hengitysharjoituksista esim. alavatsahengityksestä. Hengityksen kontrollointi ja alavatsahengitys vaikuttavat hapensaantikykyyn, sydän vahvistuu koska sen oma energia vahvistuu.

Hyvä tapa opetella rentoutta on käymällä kehon osat läpi päästä alkaen hartioiden, käsien ja vartalon kautta jalkoihin ja varpaisiin asti. Lisäksi voit antaa itsellesi rentoutumiskäskyjä.

Qi Gong sopii kaikenikäisille ja kaikenkuntoisille.

QI GONGIN VAIKUTUKSIA

  • laukaisee lihasjännityksiä

  • rentouttaa kehoa ja mieltä

  • poistaa stressiä

  • tasapaino ja koordinaatio kehittyvät

  • ehkäisee tuki- ja liikuntaelinsairauksia

  • tehostaa keuhkojen ja sydämen toimintaa

  • aineenvaihdunta tehostuu

  • ruuansulatus vilkastuu

  • elvyttää hermostoa ja verenkiertoa

  • veri ja imunestekierto elpyy/vilkastuvat

  • harjoitukset tasapainottavat kehon energian energiakanavien avulla, seuraa tervehtyminen/vastustuskyky kasvaa

 

 

 

© Anitta Kerminen 2010   -   sivu päivitetty 15.1.2013